Torsdag 2 juli spelar vi tvåmannalag bästboll med HCP och poängbogey över nio hål. Tävlingen är öppen för alla med officiellt hcp. Högsta exakta hcp som får räknas är dock 36.
Man får spela när som helst under dagen och väljer själv partner.
Saknar du partner så kan du söka en i kommentarerna.
Damer spelar från röd och herrar från gul tee.
Den högsta poängen i laget räknas som resultat på varje hål.
Notera bruttoscoren, poängen och initialerna för spelaren.
Om båda spelarna får samma poäng markeras hålet med den som har lägst bruttoscore på hålet. Notera då även att båda spelarna har samma poäng på hålet.
Om ingen av spelarna tar poäng på hålet noteras noll poäng och lägsta bruttoscoren på hålet.
Det är alltså viktigt att minst en av spelarna i laget hålar ut även om ingen får poäng.
Skulle två eller flera lag hamna på samma poäng vinner laget med lägre bruttoscore.
I andra hand vinner det lag som har flest hål där båda spelarna har samma poäng.
(Hål med noll poäng räknas inte.)
I tredje hand blir det delad placering.
Anmälan och betalning sker i receptionen före spel.
Hela startavgiften på 100 kr/spelare går till prispotten.
För de som inte har säsongskort på Rotebro Golf tillkommer greenfee.
Resultatet i tävlingen är inte HCP-grundande.
Segrarande lag vinner ett tillgodohavande hos Rotebro Golf, på 50 % av prispotten att dela på.
Laget på andra plats delar på 30 % och tredjeplatsen ger 20 %.
Träning eller spel på banan under tävlingsdagen innan man spelar tävlingen är inte tillåtet och medför diskvalificering.
Svinga lugnt och Lycka till!

