Seriespel H70
Vårt H70-lag har första matchen hemma måndag 19 maj.Vilka vill vara med⁉️ SMS:a mig på 070-835 81 50 om du vill vara med i matchen.Om fler än fyra vill vara med så kommer jag gå strikt på aktuellt hcp några dagar före match./Magnus.
Vårt H70-lag har första matchen hemma måndag 19 maj.Vilka vill vara med⁉️ SMS:a mig på 070-835 81 50 om du vill vara med i matchen.Om fler än fyra vill vara med så kommer jag gå strikt på aktuellt hcp några dagar före match./Magnus.
En ny golfsäsong närmar sig med stormsteg. Jag har anmält Grindslanten GKs H70-lag för seriespel 2025.Om någon annan åldersgrupp, dam eller herr, vill bilda ett lag så hör av er till mig (070-835 81 50) så hjälper jag till med anmälan.Jag tror att det är tremannalag som gäller i matcherna. Det bör vara minst fyra
Intresset var svalt för året sista tävling på Rotebro Golf.Även vädret var svalt. Dock var det lite varmare på fredagen, då alla deltagare spelade, än på lördagen.Jag missade första utslaget ut i skogen, med min 13° spoon, direkt från första tee, vilket ledde till en sjua på hålet. Nidal inledde med bogey och par. Efter
I fredags och igår var vi sex lag som spelade tremannna Texas/Florida-scramble. Vi som spelade under fredagen hade blåsigt och mulnande väder. Under lördagen var det strålande vackert väder hela dagen.Det blev en oerhört tät toppstrid! Hela fyra lag hade bruttoscoren 37‼️ Det blev skillnaden i lag-hcp som fällde avgörandet i toppen.Segrade, med en marginal
2024 års Närspelsmästerskap spelades i fantastiskt oktoberväder.Magnus Nilsson segrade, trots en skakig inledning, med god marginal på en utmanande bana. Enligt egen utsago var det framförallt puttningen som fungerade mycket bra.Tvåa kom fjolårssegraren Tomas Boström. En plats som han delade med Peter Milefors.”Närmast hål” på andra inspelet på tvåans green vanns av John Redmond.Stort grattis
Igår spelades finalen i RGO Match mellan Makram Bichara och Ingemar Svensson. Det blev Makram som drog det längsta strået. Det var dormy efter hål 15. Sedan avgjorde han på hål 17, ett av de sju hål där han hade slag på Ingemar.Stort GRATTIS Makram‼️Grattis även Ingemar till andraplatsen❗️…och Mathias och mig till tredjeplatserna! 🥇Makram
Igår spelade vi 3-klubborstävling i fantastiskt fint golfväder på Rotebro Golf. Makram Bichara tog hem segern med drygt ett och ett halvt nettoslags marginal.Bakom honom var det desto tätare. Ingemar Svensson kom tvåa med ett halvt nettoslag tillgodo på trea Tiina Skoog som i sin tur var 0,1 nettoslag före mig. På femte plats kom
Tisdagsgolfens 20:e och sista omgång 2024 samlade 14 spelare i fint golfväder.Med 44 slag spelade Tiina sin bästa tisdagsrond för säsongen. Det räckte till 24 poäng och en överlägsen seger, hela fyra poäng före maken och tvåan Johan S..Trea kom Nidal med 18 poäng. Peter Milefors hade också 18 poäng men högre SHCP.Nidals bruttoscore 43
Par-Scramble spelades i fre- och lördags i varierande väder. Vi som spelade på fredagen fick stå ut med mer eller mindre regn.Segrare med god marginal blev Nidal och Andreé med tävlingens lägsta bruttoscoren 34 stod de i en klass för sig. Netto blev det 29, vilket var två bättre än Tiina och Johan på andra
Klubbmästerskapen i Grindslanten GK har spelats i helgen. Parallellt avgjordes Rotebro Golf Invitational (RGI) på bruttoscoren i KM minus shcp.Klubbmästare i damklassen blev Jaimee Gilbertsson. Tiina Skoog tog andraplatsen och trea kom Anna-Lena Haraldsson.I juniorklassen segrade Ludvig Gustafsson före tvåan Elliot Lundquist och trean Albin Morin Palmgren.Elias Karlsson, som hade en riktigt bra andradag med